"Acest BLOG este creatia integrala a doamnei Ruxandra Lungu , fosta presedinta OFRM 2009-2014 si a domnului Ing Florin Chiriac, simpatizant PRM.
In continuare vom publica articole de interes general, informatii despre PRM, comunicate de presa, primite direct de la "sursa", rubrica "Saptamana pe scurt" din revista Romania Mare, diverse materiale .

Va multumim pentru suportul acordat !"




Colectivul de administratori ai blogului http://www.corneliuvadimtudor.blogspot.com/




marți, 15 februarie 2011

A dispărut Rechizitoriul din Dosarul Flota? Nu-i nimic, îl avem noi!

MAFIOTUL TRAIAN BĂSESCU TOT ÎN PUŞCĂRIE VA MURI…

În conformitate cu dispoziţiile art.12, art.16 alin.3 şi art.24 alin.2 din Legea nr.115/1999 republicată, am onoarea să vă sesizez următoarele:



Probele administrate în Dosarul Penal nr. 20/P/2002 al Parchetului Naţional Anticorupţie, privind afacerea C.N.M. PETROMIN S.A. Constanţa-KLAVENESS Norvegia, relevă pierderea ilegală a proprietăţii de către C.N.M. PETROMIN S.A. Constanţa a celor 16 nave maritime angajate în relaţii cu parteneri norvegieni, estimîndu-se un prejudiciu de circa 300.000.000 U.S.D.
Datele din Dosar atestă implicarea şi a domnului Băsescu Traian, ministru al Transporturilor.
Implicarea domnului Băsescu Traian apare încă din anul 1991, cînd a semnat împreună cu inculpatul Marinescu Călin Dragomir o scrisoare de intenţie încheiată cu unul dintre departamentele din cadrul TORVALD KLAVENESS GROUP Norvegia, KLAVENESS CHARTERING. Cei doi parteneri s-au angajat să constituie o societate mixtă (cu participare de cîte 50%) ,PETROKLAV Inc. Bahamas, avînd obiectul de activitate management, retehnologizare şi operare a navelor maritime româneşti. În scrisoarea de intenţie s-a inserat şi scopul angrenării S.C CONVEX S.A. Constanţa la lucrări de retehnologizare a instalaţiilor de descărcare minereu de fier din Portul Constanţa, cu finanţare din navalul cîştigat de PETROKLAV Inc. Bahamas, în schimbul facilităţii de transport cărbune şi minereu. Acest ultim scop principal nu a fost niciodată urmărit şi realizat.

Scrisoarea de intenţie din 11.04.1991 a fost semnată în Norvegia de Băsescu Traian în calitate de şef al Departamentului Marinei Civile din cadrul M.L.P.T.A.T., de Marinescu Călin Dragomir în calitate de director general al C.N.M. PETROMIN S.A. Constanţa şi de reprezentantul AS KLAVENESS CHARTERING Oslo.

Nu rezultă din probele administrate că Băsescu Traian ar fi avut vreo aprobare sau vreun mandat al unei autorităţi ierarhice române, lipsind şi autoritatea similară norvegiană pentru o eventuală stabilire a unui cadru general de cooperare în domeniul ma-ritim, astfel că angajarea sa prin această scrisoare de intenţie apare ca un act abuziv. Scrisoarea de intenţie din 11.04.1991 s-a materializat în Contractul din 14.05.1991. Acesta s-a încheiat între C.N.M. PETROMIN S.A. şi KLAVENESS CHARTERING, pentru constituirea societăţii mixte PETROKLAV Inc. Bahamas, care, printr-un alt contract, a preluat în management navele Balota, Băneasa, Bărboşi, Comăneşti şi Cărbuneşti. Contractul de constituire a societăţii mixte externe conţinea şi clauza aprobării sale de către Guvernul României, cerinţă care nu s-a îndeplinit niciodată, deşi contractul a intrat în derulare prin preluarea în managementul PETROKLAV Inc. Bahamas a celor 5 nave. Din partea română, în PETROKLAV Inc. Bahamas, Consiliul de Administraţie al C.N.M. PETROMIN S.A. Constanţa, la 28.06.1991, i-a nominat pe învinuitul Toanchină Virgil (director adjunct al C.N.M. PETROMIN) şi pe domnul Băsescu Traian, ministrul Transporturilor. Preşedintele C.I.S. PETROMIN, Cărbunaru Ion (director în Ministerul Transporturilor), a întocmit o Notă prin care a solicitat aprobarea ministrului Transporturilor. Domnul Băsescu Traian s-a autoaprobat şi în funcţia de director din partea română în PETROKLAV Inc. Bahamas, iar conform statutului acesteia a preluat şi funcţia de preşedinte al B.O.D. (Board of Directors PETROKLAV Inc. Bahamas). În această ultimă calitate, a prezidat efectiv şedinţele B.O.D. PETROKLAV Inc. şi a confirmat sub semnătură proprie Hotărîrile din 27.06, 19.08, 11.12.1991, 29.01, 9-10.06 şi 5.12.1992 aflate la Dosar. Menţionăm că PETROKLAV Inc. Bahamas şi-a deschis la 27.06.1991 contul nr. 3057631 la CITY BANK Londra, cont prin care apar rulate sume de ordinul milioanelor de dolari S.U.A., fară a se fi solicitat şi obţinut prealabila autorizare a Băncii Naţionale a României, obligatorie conform prevederilor legale şi precizărilor acesteia aflate la Dosar. În acest cont apar operaţiuni bancare şi după 20.07.1992, cînd PETROKLAV Inc. nu a mai desfăşurat activitate. Conform celor convenite la întîlnirile din 29.01.1992 şi 9-10.06.1992 de la Bucureşti (Ambasada Norvegiei) şi de la Oslo a doi directori ai firmei KLAVENESS Norvegia, directorul general al C.N.M. PETROMIN S.A., învinuitul Marinescu Călin Dragomir, şi cei doi directori, parte română, ai PETROKLAV Inc. Bahamas, Toachină Virgil şi Băsescu Traian, s-a hotărît constituirea holdingului PETROMIN OVERSEAS Inc., cu 15 companii subsidiare proprietate de unică navă, şi a PETROKLAV MANAGEMENT Inc., toate acestea cu sediul în Liberia.

Funcţional s-a hotărît ca fiecare companie proprietară de unică navă să încheie contracte de management în holdingul PETROMIN OVERSEAS Inc., iar acesta să încheie un singur contract de management pentru toate cele 15 nave cu PETROKLAV MANAGEMENT Inc., care va încheia un contract de mangement back to back cu firma TORVALD KLAVENESS & Co A/S Norvegia.
De această dată, PETROKLAV MANAGEMENT Inc. Liberia apare ca fiind tot o societate mixtă (conform Notei F.P.S. privind privatizarea şi a Notei directorului general al C.N.M. PETROMIN adresată ministrului Transporturilor), cu deţinere de cîte 50% acţiuni la purtător. Nici în privinţa acestei noi societăţi mixte nu a fost îndeplinită cerinţa legală de constituire prin Hotărîre de Guvern. Demersurile în această privinţă reveneau în sarcina domnului Băsescu Traian în calitate de ministru.

Sub acest aspect invocăm şi falsificarea unor acte normative, pentru evitarea solicitării Hotărîrii de Guvern, astfel:

Primind, în calitate de subsecretar de Stat pentru transporturi navale, însărcinarea, din Ordinul nr. 36 din 16.01.1991 al ministrului Doru Pană, să stabilească componenţa Consiliilor împuterniciţilor Statului pentru societăţile comerciale din sectorul naval, domnul Băsescu Traian a emis la 31.01.1991 Ordinul numerotat 1349, care nu a fost înregistrat şi găsit la Ministerul Transporturilor.
Exemplarul, găsit numai la C.N.M. PETROMIN S.A., ordonă numirea membrilor C.I.S. conform anexei la punctul 1, iar la punctul 2 precizează că aceştia îşi desfăşoară activitatea potrivit dispoziţiilor legale, cu adăugirea vizibilă „baza atribuţiilor din regulament“. Precizăm că în conformitate cu H.G. 19/1991, C.I.S. al Societăţii Comerciale C.N.M. PETROMIN S.A. trebuia să funcţioneze doar pe baza statutului adoptat prin acest act normativ, regulamentele de funcţionare fiind prevăzute numai pentru regiile autonome.

În aşa-zisul Regulament sînt preluate atribuţiile C.I.S. din statutul adoptat prin H.G. 19/1991, cu modificări ale textului de la litera i), din „hotărăşte cu privire la înfiinţarea de sucursale, filiale, birouri, agenţii, reprezentanţe“, în „hotărăşte cu privire la înfiinţarea şi desfiinţarea de sucursale, filiale şi agenţii situate în ţară şi străinătate“ şi adăugirea la litera o) – „hotărăşte cu privire la asocierea cu alte persoane juridice din ţară şi străinătate“, atribuţie inexistentă în statutul adoptat prin H.G. 19/1991.

Falsurile menţionate şi-au produs efectele prin aprobarea numai de către C.I.S. – C.N.M. PETROMIN S.A., la 24.05.1992, a constituirii societăţilor comerciale în Liberia, prin intermediul cărora s-au derulat credite externe fără controlul C.N.M. PETROMIN SA şi al Băncii Naţionale a României. C.I.S. a aprobat înfiinţarea holdingului P.O.I. (PETROMIN OVERSEAS Inc.) Liberia, cu 15 societăţi subsidiare proprietare de unică navă, către care să fie vîndute 15 nave ale C.N.M. PETROMIN S.A. Pentru 5 nave (Comăneşti, Cărbuneşti, Bărboşi, Băneasa, Balota) s-a hotărît să arboreze pavilion liberian pentru ipotecare de către CRISTIANIA Bank, Norvegia, în vederea garantării împrumutului de 45.000.000 U.S.D. acordat P.O.I. Celelalte 10 nave (Breaza, Bicaz, Callatis, Bîrlad, Baia de Criş, Baia de Aramă, Bujoreni, Bobîlna, Borzeşti, 22 Decembrie), avînd proprietar străin, purtau pavilion român, iar conform contractului de împrumut din 07.08.1992, constituiau garanţii suplimentare ale aceluiaşi împrumut. În această structură, C.N.M. PETROMIN S.A. deţinea 100% acţiuni nominative în P.O.I. Liberia, iar acesta deţinea 100%, acţiuni nominative în fiecare dintre cele 15 societăţi subsidiare proprietare de unică navă, în timp ce societatea mixtă PETROKLAV MANAGEMENT Inc. Liberia a fost constituită cu acţiuni la purtător (anonimă). Precizăm însă că la înfiinţarea fiecăreia dintre societăţile menţionate, s-au numit directorii (B.O.D.), dar aceştia nu şi-au îndeplinit niciodată obligaţia de deschidere a contului societăţii la o bancă expres precizată şi a celor în drept să facă operaţiuni bancare. Din declaraţiile celor numiţi ca directori în societăţile din Liberia a rezultat că aceştia nu au luat cunoştinţă cu nici un prilej de prevederile statutelor societăţilor respective şi nici nu au îndeplinit activităţi în acestea. De altfel, însuşi directorul general al C.N.M. PETROMIN S.A., Marinescu Călin Dragomir, a informat ministrul Transporturilor că aceste companii „sînt de hîrtie“ (formale). Astfel, C.N.M. PETROMIN S.A. nu şi-a asigurat posibilitatea vreunui control asupra operaţiunilor comerciale şi financiare, chiar şi după 14.10.1992, cînd Ministerul Economiei şi Finanţelor, prin adresa 72.988, a atras în mod expres atenţia Ministerului Transporturilor condus atunci de dl. Băsescu Traian.
Pentru transferarea navelor din proprietatea C.N.M. PETROMIN S.A. a fost emis de către ministrul Transporturilor, domnul Băsescu Traian, Ordinul nr. 457 din 11.08.1992, prin care „acordă dreptul de arborare a pavilionului român navelor Cărbuneşti, Bobîlna, Borzeşti, Balota, Bicaz, Bîrlad, Callatis, Breaza, Baia de Aramă, Baia de Criş, Bujoreni şi 22 Decembrie, proprietare a companiilor subsidiare liberiene ale PETROMIN OVERSEAS Inc. cu sediul în Monrovia, Liberia“.

Scopul emiterii acestui Ordin a fost ca navele respective să constituie garanţie la creditul în valoare de 45 milioane dolari, ce urma să fie luat de la KRISTIANA Bank din Oslo, Norvegia. La 11.08.1992 C.N.M. PETROMIN S.A. Constanţa, prin adresă fără număr, a solicitat Căpităniei Port Constanţa transferul navelor din proprietatea sa în proprietatea societăţilor liberiene şi arborarea pavilionului românesc. Pentru a opera acest transfer, CN.M. PETROMIN S.A. a înaintat Căpităniei Port Constanţa, şi aceasta, la rîndul său, Inspectoratului de Stat al Navigaţiei Civile, următoarele documente:

- Ordinul ministrului Transporturilor nr. 457 din 11.08.1992 semnat de Băsescu Traian, prin care s-a dispus efectuarea transferului de proprietate;
- Copia actului de vînzare (Bill of Sale) în care se menţionează că navele s-au vîndut cu 1 dolar de CN.M. PETROMIN S.A. Constanţa companiilor din Liberia.

În practica maritimă internaţională vînzarea unei nave se face pe baza unui contract de vînzare-cumpărare numit Memorandum of Agreement, unde, 1a punctul 8, numit Documente, este menţionat Bill of Sale. Deci, acest document este inclus în contractul de vînzare-cumpărare (Memorandum of Agreement), astfel că singur nu-şi produce efectele.
Ca atare, trebuiau prezentate:

- Memorandum of Agreement (contractul de vînzare-cumpărare specific navelor maritime);
- Bill of Sale;
- INVOICE (factura comercială);
- Declaraţia vamală;
- Declaraţia de încasare valutară.

Pe baza documentelor necorespunzătoare şi a Ordinului 457 din 11.08.1992 al ministrului Băsescu Traian, navelor li s-a eliberat, la data de 25.08.1992, certificatul de naţionalitate cu dreptul de arborare a pavilionului român, de către proprietar liberian.

Arborarea pavilionului liberian de către celelalte 6 nave, Comăneşti, Cărbuneşti, Băneasa, Bărboşi, Bobîlna şi Borzeşti, a fost aprobată prin Ordinul nr. 418 din 20.07.1992 semnat de ministrul Transporturilor Băsescu Traian, pentru „perioada necesară rambursării creditului acordat S.C. PETROMIN S.A. de către Banca Kristiana Kredit Strasse“ , deşi în realitate creditul era acordat P.O.I. Liberia. Din compararea conţinutului celor 2 ordine se constată că navele Cărbuneşti, Bobîlna şi Borzeşti li s-a acordat dreptul de arborare atît a pavilionului român cît şi a pavilionului liberian, ceea ce, conform legislaţiei române şi a reglementărilor maritime internaţionale, este imposibil. Coroborat şi cu documentele de la Căpitănia Port Constanţa se constată că atît aceste 3 nave, cît şi navele Băneasa, Bărboşi şi Comăneşti au fost radiate ilegal prin invocarea unor contracte BARE-BOAT (de închiriere a navei nude), care în realitate nu au existat niciodată. Ideea a fost indusă prin specificarea în cele două ordine referitoare la arborarea pavilionului şi a temporalităţii „pe perioada necesară rambursării creditului“. Ulterior, în perioada 1998-2001, ministrul Băsescu Traian a emis ordine de retragere a dreptului de arborare a pavilionului românesc şi celorlalte nave afectate relaţiilor cu parteneri norvegieni. (Enumerăm Ordinul nr. 637 din 27.10.1998, Ordinele nr. 153 din 17.05; nr. 240 din 05 şi nr. 334 din 25.06.1999 şi Ordinul nr. 3 din 13.01.2000). Au fost astfel îndeplinite condiţiile ca toate cele 15 nave să fie vîndute din Liberia, fără a exista măcar posibilitatea ca valuta să fie primită sau măcar pretinsă de C.N.M. PETROMIN S.A.Constanţa, necunoscîndu-se nici persoanele fizice sau juridice care au încasat preţurile de vînzare a navelor. Ulterior vînzării navelor de către societăţile proprietare de unică navă direct din Liberia, C.N.M. PETROMIN S.A. a solicitat şi a obţinut de la Fondul Proprietăţii de Stat şi mandatele de vînzare în nume propriu a aceloraşi nave, ceea ce este de asemenea imposibil. În sarcina domnului Băsescu Traian se reţine şi pierderea nelegală prin documente false a navei Băceşti. Aceasta a fost radiată pe baza unei Note din 20.08.1991, aprobată de secretarul de Stat pentru transporturi navale Băsescu Traian, care la acea dată era, de fapt şi de drept, mi-nistrul Transporturilor. Motivarea că navei aparţinînd unui stat membru al Tratatului de la Varşovia nu i se permite să încarce marfa din Portul Hampton, S.U.A., nu era reală, fiindcă nava se afla într-un voiaj din Africa de Sud spre un port polonez. Mai mult, nava se afla într-un contract de BARE-BOAT şi avea deja pavilion Bahamas. Directorul general al C.N.M. PETROMIN SA, învinuitul Posedaru Romanuel, a întocmit, în luna octombrie 1992, un Bill of Sale (notă de vînzare) a navei, Societăţii Băceşti Inc. Liberia, document considerat fals, fiindcă nu este înregistrat la Căpitănia Port Constanţa. Această navă a fost ipotecată în favoarea Băncii Kristiana Bank Oslo, la obţinerea unui credit suplimentar de 4.000.000 USD, tot de către P.O.I. Liberia, deşi nu fusese menţionată în vreunul dintre Ordinele 457 şi respectiv 418 emise de ministrul Traian Băsescu.

Documentele bancare privind acest credit relevă că:

- 3.250.000 USD au fost viraţi companiei United Dutch, care conform investigaţiei efectuată în Londra, 1a solicitarea partenerilor norvegieni, nu există;
- 250.000 USD au fost viraţi companiei de avocaţi „Sinclaire Roche&Temperley“;
- 500.000 USD au fost viraţi la City Bank Londra în contul companiei PETROKLAV Inc. Bahamas, al cărei director-preşedinte era ministrul Băsescu Traian, „for credit“ (pentru creditare).

Or, la 28.09.1992, cînd i s-a creditat contul cu ultimii 500.000 USD, PETROKLAV Inc. Bahamas nu mai derula nici o afacere, fiindcă şi-a încetat activitatea de la 20.07.1992. La scurt timp după intrarea celor 500.000 USD în contul PETROKLAV Inc Bahamas (octombrie 1992), domnul Băsescu Traian a demisionat din funcţiile deţinute în acea societate. Noul director numit în aceasta, învinuitul Posedaru Romanuel, nu a preluat şi suma menţionată şi declară că nu a avut cunoştinţă de ea pînă la efectuarea urmăririi penale în prezenta cauză.

* * *

Starea de fapt expusă mai sus este probată prin materialele anexate prezentei sesizări. Menţionăm de asemenea că în acest Dosar Penal al Parchetului Naţional Anticorupţie sînt în curs de cercetare peste 110 învinuiţi şi inculpaţi, prejudiciul creat G.N.M. PETROMIN S.A.Constanţa ridicîndu-se la suma de peste 300 milioane de dolari. Din materialul probator prezentat rezultă însă în mod evident că activitatea lor infracţională, pe cazul în speţă, a fost înlesnită direct şi de fostul ministru al Transporturilor, domnul Băsescu Traian, astfel că se impune extinderea cercetărilor şi efectuarea urmăririi penale împotriva acestuia, pentru săvîrşirea infracţiunii de abuz în serviciu în formă calificată, prevăzută de art. 248/1 combinat cu art. 248 Cod Penal.

Conform art. 24 alin. 2 din Legea nr. l15/1999 republicată, punerea sub urmărire penală a foştilor membri ai Guvernului, pentru infracţiunile săvîrşite în exerciţiul funcţiei, se face ca urmare unei solicitări exprese din partea Camerei Deputaţilor, a Senatului sau a preşedintelui României. Din raţiuni de celeritate înţelegem să vă adresăm această sesizare, rugîndu-vă să procedaţi în conformitate cu dispoziţiile art.16 din Legea nr. l15/1999 republicată, să analizaţi materialele probatorii prezentate şi să formulaţi propuneri corespunzătoare domnului preşedinte al României, pentru a decide în consecinţă.

http://tricolorul.wordpress.com/2011/02/15/a-disparut-rechizitoriul-din-dosarul-flota/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu