"Acest BLOG este creatia integrala a doamnei Ruxandra Lungu , fosta presedinta OFRM 2009-2014 si a domnului Ing Florin Chiriac, simpatizant PRM.
In continuare vom publica articole de interes general, informatii despre PRM, comunicate de presa, primite direct de la "sursa", rubrica "Saptamana pe scurt" din revista Romania Mare, diverse materiale .

Va multumim pentru suportul acordat !"




Colectivul de administratori ai blogului http://www.corneliuvadimtudor.blogspot.com/




miercuri, 29 februarie 2012

Jurnalul Revoluţiei, de la Crăciun la Paşte (LXXIII)


20 MARTIE 1990. O zi care nu prevesteşte nimic bun. Se pare că pînă nu-i batem pe unguri şi a treia oară (după 1919 şi 1945) nu se potolesc. Cum nu s-au potolit nici nemţii, pacificaţi de aliaţi după vreo cîteva runde. Mă încearcă un sentiment meschin, pe care cu greu mi-1 pot reprima: am avut dreptate în tot ceea ce am scris despre politica naţională a lui Ceauşescu, acum au ajuns toţi la vorba mea şi a lui Eugen Barbu. Dar ce folos? Şi cu ce preţ? Ziaristul Coman Şova, pe care îl ştiu din 1967, de la revistele studenţeşti, publică în „România liberă” un articol de un real curaj civic: „Românii din Harghita cer drepturi egale cu maghiarii”. (De fapt, noi, scriitorii români, cerem de prin anii ’80 drepturi egale cu ungurii, care aveau toate privilegiile, mi se pare că Fănuş Neagu chiar la o întîlnire a creatorilor cu Nicolae Ceauşescu a cerut să fie şi el ungur, în bătaie de joc, fireşte.) Autorul articolului scrie că mai tuturor şcolilor din judeţul Harghita li s-au atribuit nume de personalităţi ungureşti, ceea ce e foarte supărător. Din acelaşi text al lui Şova înţeleg că într-un ziar local de limbă maghiară s-a scris că „nu mai trebuie văzute pe străzile oraşului persoane cu nume latine”. La 19 ianuarie, un profesor ungur i-a ameninţat pe profesorii români de la Liceul Pedagogic că, dacă nu vor pleca împreună cu elevii români în altă clădire, „va veni peste ei toată populaţia maghiară a oraşului”. Prin alungarea din şcoli a profesorilor români, limba lui Eminescu, deci limba oficială a Statului Român, este, practic, eliminată. Istoria şi geografia se predau după manuale falsificate, venite direct de la Budapesta. Şi multe, multe alte blasfemii strigătoare la cer! Cui trebuie să-i mulţumească românii pentru toată batjocura asta, pentru umilirea demnităţii lor naţionale? Echipei de conspiratori care a pus mîna pe Putere, în decembrie 1989, prăvălind România în haos, ca să le fie lor bine. Începe să facă valuri un text intitulat „Proclamaţia de la Timişoara”. Aceasta a fost citită de un asistent de marxism, năpîrlit şi el, pe nume George Şerban. În mod ciudat, acest text nedemn, unde se vorbeşte de autonomia (?!) Banatului, a fost publicat, concomitent, în „România liberă” şi „Dreptatea”, fiind difuzat şi la Televiziune. Paharul răbdării mele s-a umplut. Acum m-am lămurit definitiv: canaliile astea au aranjat un „abator cu public” în România, televizat în direct, pentru a sfîrteca teritorial ţara. Nu mai pot aştepta. N-am de ce să mă simt vinovat. În faţa ţării mele n-am greşit cu nimic. L-am lăudat pe Ceauşescu? Poftim de ce l-am lăudat, pricina se arată în toată goliciunea ei. Îl chem pe Marcu la mine, dau între timp nişte telefoane, şi la drum! Unde anume? Pe undeva, pe lîngă Sfinţii Apostoli, unde stă avocatul Nicolae Teodorescu, cel care a participat la procesul lui Nicolae Ceauşescu. Personal, nu-1 cunosc, dar întîlnirea a fost intermediată de fratele său, Marin Teodorescu, pe care îl ştiu de la premierele cinematografice ale lui Barbu. Marin e un om de caracter, îi place să se poarte după moda veche, cu lavalieră şi ceasornic cu lanţ de argint, la jiletcă, portret acompaniat de nişte plete de pictor de la Barbizon. Ştiu că în acele zile fierbinţi, ulterioare farsei de proces de la Tîrgovişte, avocatul Teodorescu era cît pe-aci să intre într-o ambuscadă şi să fie ciuruit de gloanţe, pentru că TAB-ul cu care călătorea şi el, ca omul, a fost atacat de nişte forţe misterioase. Aud că nefericitul chiar a încasat nişte gloanţe în picioare, abia i le-au scos, pe masa de operaţie. „Meseria de a trăi” - îşi intitula Cesare Pavese o carte memorabilă. Dar există şi o meserie de a muri.
Cu mare greutate, Marcu mă scoate, cu Dacia lui antediluviană, la locuinţa avocatului. Ne întîmpină o secretară frumuşică. Ce-o face ea cu şeful ei, la orele crepusculare de iarnă sau în dimineţile răcorite de roua verii şi îmbătate de aroma florilor? Păi ce să facă şi ea, probabil ce fac toate secretarele cu idolii lor, de la care mănîncă pîine albă şi beau cafea neagră cu caimac prevestitor de bani la drum de seară. Adică, muncesc pe rupte, la ce altceva v-aţi gîndit? Avocatul ne primeşte cu amabilitate. Ne ştim de la televizor, cît de cît. Îi cer sfatul juridic pentru a întemeia o revistă, alături de Eugen Barbu. „Nimic mai simplu” - spune maestrul Baroului. Şi începe să enumere ce acte ne trebuie. Aşa vom face. Ne urează succes. Ieşim în stradă. A început să se întunece. Pe noile clădiri ale Centrului Civic şi printre ruinele ultimelor demolări, cade o mantie violetă, de amurg bacovian. Ici-colo, cîteva zdrenţe de zăpadă acoperă nişte mormane de ciment care îşi aşteaptă zadarnic zidarii. Nu mai lucrează nimeni. Pe străduţele întortocheate trec în viteză camioane militare. E, încă, vremea Armatei, nu suflă nimeni în faţa ei. Nu încerc să-mi explic de ce Poporul Român are un cult desăvîrşit, vecin cu evlavia creştină, faţă de Oastea ţării. Şi ştiţi de ce nu încerc? Pentru că eu însumi nutresc acelaşi sentiment şi nu mi-e ruşine s-o mărturisesc: iubesc Armata la nebunie! Pur şi simplu o iubesc şi pace, o mare dragoste nu se poate descompune în motivaţii. Ajung acasă mulţumit. Îi dau telefon lui Barbu şi îi relatez întîlnirea. E şi el bucuros.
- Pe cai, Vadime! Nu mai e de trăit cu derbedeii ăştia! Hai să le facem noi o revistă ca la mama lor, să le arătăm hădăragul, că ne-au mîncat ficaţii!
Tonusul lui Nea Jean e molipsitor. Chestia e: de unde facem rost de bani? Mă uit prin casă roată, să văd ce-aş putea să vînd. Cel mai potrivit ar fi să-mi vînd maşina ARO, tot nu merg cu ea, de prin 1986, cînd a venit Gorbaciov şi era să iau foc la volan, chiar în faţa Ambasadei U.R.S.S. - magaoaia scotea fum şi flăcări, motorul era ambalat la maximum, frîna abia mai funcţiona, totul semăna cu premizele unui atentat clasic. Noroc că era alături de mine cumnatul meu, care m-a ajutat, dar nu vă spun că săriseră cîţiva agenţi (şi români, şi ruşi) să vadă ce se petrece? M-au recunoscut unii, şi-au dat seama că sînt ageamiu în materie de şofat, dar, spre şansa mea, şi eu mi-am dat seama de asta, aşa că, de la acea sperietură, nici că m-am mai urcat la volan! Vreţi motivul principal? Îl spun cinstit: frica înspăimîntătoare că aş putea omorî un om, chiar din vina lui (darmite din vina mea!), aş avea remuşcări atît de cumplite, mi-ar zdruncina Zeiţele Răzbunării fiecare vis, încît nu ştiu cum aş putea supravieţui. Ştiu, în schimb, cum supravieţuieşte bătrînul evreu Valentin Silvestru, care mi-a scos piesa de pe afişul Teatrului Tănase. E suficient să apară la televizor, că-mi strică buna-dispoziţie. Întregul lui efort de a vorbi şi de a fi spiritual constituie un spectacol în sine: de fiecare dată, se scarpină, grohăie, îşi trage mucii, îşi revarsă fălcile, tuşeşte, îşi pierde vocea pînă la emasculare, rîde singur de ceea ce debitează, abuzează de un fals accent moldovenesc, pentru a ne face să credem că se trage din plăieşii lui Ştefan cel Mare, care, e ştiut lucru, avea o oaste plină de Moscovici, pe scurt, se poartă ca un animal de povară care trage o căruţă pe gheaţă şi patinează pe loc. Ce vrea, în fond, acest Moscovici? El vrea să ne prezinte piesa „Într-o dimineaţă” de Mihai Ispirescu, pe care îl numeşte „dramaturg remarcabil”, ceea ce poate pronunţa cu relativă uşurinţă, dar se bîlbîie jenant la cuvîntul „dezexistenţializării”. Ce să-ţi fac, moşule, dacă ţi-ai fixat o ştachetă prea înaltă pentru burdihanul tău acoperit cu sacou cărămiziu? Cine te pune să inventezi cuvinte pe care nu le poţi rosti? Piesa e proastă, plină de cuvinte imunde, care nu s-au mai rostit niciodată în întreaga istorie a Televiziunii Române. „Căcăţişuri”, „De-aia te-ai dus cu el, căţea!”, „Dă-te, fă, că te omor!”, „Nu ţi-e ruşine, mă, măgarule, mă, mucosule, mă, imbecilule?”, „Fir-aţi ai dracu’ de golani să fiţi!” ş.a.m.d.
Texte scrise de un „dramaturg remarcabil”, după spusele lui Valentin Silvestru, pe care, nu-i aşa, sîntem obligaţi să-1 credem orbeşte, altminteri vom fi acuzaţi de antisemitism şi fascism şi Nürnbergul ne va paşte! Dar, în plin teatru TV, lovitură de teatru! Transmisia televizată se întrerupe pentru a fi citit un Comunicat al PNŢCD-ului cu privire la evenimentele din Ardeal. Ion Iliescu iarăşi este acuzat de înclinarea balanţei, fiindcă aseară el s-a năpustit asupra „elementelor extremiste româneşti”. Se reia transmisia piesei, dar pentru scurtă vreme, fiindcă pe la miezul nopţii apare în cadru, în direct, un fel de grup statuar: alături de crainic se înghesuie nişte politicieni, printre care şi vicepreşedintele unui partid al muncii şi democraţiei, care nu e altul decît fostul barman Viezure, de la crîşma „Mărul de Aur”! Ce poate să spună un om ca ăsta Naţiunii, într-un asemenea moment crucial? Aşa cred guvernanţii că vor convinge şi vor linişti massele? Prin anonimi dubioşi, care emit cu greu trei propoziţii pe gură, şi alea inepte, după care dispar? Unde-s istoricii de vază ai ţării, acad. Ştefan Pascu, profesorul Mircea Muşat, cercetătoarea Cornelia Bodea? Unde sînt savanţii, scriitorii, oamenii cu greutate? La vremuri mari, s-au bulucit în faţă toţi piticii - asta e, pe scurt, ecuaţia tragediei pe care o trăieşte România. În Tîrgu Mureş situaţia a degenerat. Se vorbeşte de crime şi atrocităţi ungureşti cum n-au mai fost din perioada Diktatului de la Viena. Voi ţine minte această zi, 20 martie 1990. Şi ea încă nu s-a terminat. Şi încă n-am aflat tot ce s-a petrecut cu adevărat. La ce să te aştepţi, cînd bagi la puşcărie toată floarea generalilor de Armată, Securitate şi Miliţie, în frunte cu Ion Coman, Ilie Ceauşescu, Iulian Vlad şi ceilalţi? Ce-ai vrea să se întîmple, cînd ţara e condusă de oamenii Moscovei, de teapa lui Militaru, odrasla lui Valter Roman, Brucan, dar şi puşcăriaşi ca Gelu Voican Voiculescu şi Dan Iosif? Mai e România un stat pe harta lumii, sau am devenit un simplu poligon de încercare a armelor, a spionilor, a diversiunilor? Din toată povestea asta urîtă, năclăită de sînge românesc, n-are de cîştigat decît amintirea lui Ceauşescu. Îmi pare rău că trebuie s-o spun, dar olteanul era bărbat, nu-i sufla nimeni în ciorbă. Ar fi îndrăznit ungurii aşa ceva pe vremea lui? Haida-de, făcea o militărie cu ei! Din păcate n-a făcut militărie cu cine trebuia: cu cel care 1-a urît de moarte, 1-a pîndit, 1-a ros temeinic şi, pînă nu 1-a băgat în mormînt, nu s-a lăsat. Răzbunare iudeo-ţigănească, în sfîntă zi de Crăciun... (Va urma)

CORNELIU VADIM TUDOR

 Ziarul TRICOLORUL, nr 2403 / 29.02.2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu