"Acest BLOG este creatia integrala a doamnei Ruxandra Lungu , fosta presedinta OFRM 2009-2014 si a domnului Ing Florin Chiriac, simpatizant PRM.
In continuare vom publica articole de interes general, informatii despre PRM, comunicate de presa, primite direct de la "sursa", rubrica "Saptamana pe scurt" din revista Romania Mare, diverse materiale .

Va multumim pentru suportul acordat !"




Colectivul de administratori ai blogului http://www.corneliuvadimtudor.blogspot.com/




duminică, 4 decembrie 2011

220 de ani de la moartea lui W.A. Mozart




Au circulat tot felul de zvonuri despre moartea lui Mozart. Întîi a fost acuzat Salieri, că l-ar fi otrăvit, din invidie. Apoi, medicii au avansat ideea că ar fi fost vorba de o foarte stranie formă de reumatism. În zilele noastre, a apărut şi varianta...trichinelozei! Bazată tot pe scrisori. Nu sînt medic şi nu pot să mă pronunţ, tot ceea ce pot să fac este să pun cap la cap nişte informaţii pe care ni le dă tot el, Mozart.
Ce-a mîncat el cu cîteva săptămîni înainte de moarte? La 7 octombrie 1791, vineri, ora 10 şi jumătate noaptea, el îi scrie, din Viena, nevestei sale, aflată la Baden, pentru băi: „Ce văd? Ce simt în nas? E Don Primus (servitorul – n.m.) cu cotletele! Ce gustos! Acum mănînc sănătate! Tocmai bate ora 11”... A doua zi, 8 octombrie, tot la ora 10 şi jumătate, îi scrie Constanzei: „Tocmai acum am înghiţit o preţioasă bucată de iepure, pe care mi l-a adus Primus (care e valetul meu credincios) şi, deoarece pofta mea de mîncare e cam mare astăzi, l-am trimis din nou şi, dacă e posibil, să-mi mai aducă ceva”. După încă o zi, duminică, la 7 dimineaţa, o informează pe soţie: „Am dormit foarte bine. Sper că şi tu ai dormit bine. Am mîncat, cu poftă, o jumătate de clapon, pe care mi l-a adus prietenul Primus”. Atunci cînd Constanze se întoarce de la băi, cei doi soţi fac o plimbare în Parcul Prater şi – spun alte surse biografice – la un moment dat, Mozart izbucneşte în hohote de plîns şi mărturiseşte femeii presimţirea morţii lui iminente, fiindcă ar fi fost otrăvit. Era octombrie 1791. În noaptea de 4 spre 5 decembrie, la ora 1,05, avea să moară. Ce semne primise el oare? Îşi visase părinţii morţi şi aceştia veniseră după îngerul lor?


CORNELIU VADIM TUDOR
(Din volumul „Aforisme”, 2002)

Ziarul TRICOLORUL, nr 2335 / 05.12.2011


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu