Dînd curs invitaţiei Comisiei comune a Camerei
Deputaţilor şi Senatului pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire
a Constituţiei României de a se depune propuneri de către partidele politice,
îmi îngădui să înaintez conducerii Partidului România Mare, spre analiză şi
însuşire, următoarele modificări şi completări la Legea fundamentală:
1) Articolul 1 - „Statul Român“, să fie completat
cu:
a) alin. 6: „România este continuatoarea
Geto-Daciei, Statul Primordial, iar românii sînt urmaşii geto-dacilor, ai
Poporului Primordial, leagăn al civilizaţiei Europei“.
b) alin. 7: „Păstrarea tradiţiilor
multimilenare, a credinţei strămoşeşti şi aflarea adevărului istoric despre
Poporul Primordial şi Religia Primordială sînt obligatorii“.
2) Articolul 1, alin. 3, să fie eliminate
referirile la idealurile Revoluţiei din decembrie 1989, pentru că a fost o
lovitură de stat, pusă la cale şi finanţată de asasinii economici şi asasinii
politici străini, ajutaţi de alogeni din România.
3) Articolul 2 - „Suveranitatea", alin.1
să fie modificat astfel:
„Suveranitatea naţională aparţine numai
Poporului Român, care o exercită prin referendum. Pragul de participare la
referendum este de 50% plus unu". Coborîrea pragului respectiv sub 50%
asigură instaurarea dictaturii minorităţii asupra majorităţii.
4) Articolul 3 - „Teritoriul" să fie
completat cu alin.5: „Reorganizarea teritoriului, sub aspect administrativ, se
decide numai de Poporul Român prin referendum naţional."
5) Articolul 4 - „Unitatea poporului şi
egalitatea între cetăţeni" să fie completat cu:
a) alin.3: „Toţi locuitorii care au cetăţenia
română sînt români."
b) alin.4: „Românii sînt egali în drepturi şi
obligaţii, fără nici o discriminare."
6) Articolul 5 - „Cetăţenia" să fie
completat cu alin.3: „Românii care au obţinut dubla cetăţenie nu pot fi aleşi
sau numiţi în funcţii publice, nu pot ocupa demnităţi civile sau
militare."
7) Articolul 6 - „Dreptul la identitate"
să fie eliminat ca efect al înlăturării oricărei discriminări dintre cetăţenii
români. Toţi cetăţenii României sînt români. În România nu există şi nu trebuie
să existe majoritari şi minoritari, ci numai români!
8) Articolul 8 - „Pluralismul şi partidele
politice" să fie completat cu alin.3: „Sînt interzise partidele sau
formaţiunile constituite pe criterii etnice şi cele care acţionează împotriva
Statului Naţional Unitar Român, a integrităţii sale teritoriale, a limbii
române, a Drapelului României sau a Imnului Naţional."
9) Articolul 12 - „Simboluri naţionale" să
fie completat cu adevărul istoric la alin.1: „Drapelul României este tricolor;
moştenit de la geto-daci; culorile sînt aşezate vertical, în ordinea următoare
începînd de la lance: albastru, galben, roşu.
10) Articolul 13 - „Limba oficială" să fie
completat cu ADEVĂRUL ISTORIC: „În România, limba oficială este limba română,
urmaşă a Limbii Primordiale, moştenită de la geto-daci."
11) Articol 19 - „Extrădarea şi
expulzarea" să fie completat cu alin.5: „Sînt expulzaţi din România
cetăţenii care nu sînt loiali Statului Român, care nu recunosc Statul Naţional
Unitar Român, care nu cunosc limba română, care aduc atingere simbolurilor
naţionale, care se pronunţă sau acţionează pentru orice fel de autonomie sau
drepturi colective."
12) Capitolul II - „Drepturile şi libertăţile
fundamentale" este necesar să fie completat cu următoarele articole:
a) „Dreptul la demnitate"
- alin. (1) Dreptul la demnitate este garantat.
- alin. (2) Statul Român apără dreptul la
demnitate al românilor.
b) „Dreptul persoanelor în vîrstă de a duce o
viaţă demnă şi independentă, de a participa la viaţa socială şi
culturală."
c) „Dreptul la alegeri nefalsificate şi la
alegeri libere."
13) Articolul 22 - „Dreptul la viaţă şi la
integritate fizică şi psihică" să fie completat cu alin.4: „Este interzisă
folosirea aditivilor alimentari cancerigeni sau a produselor modificate
genetic."
14) Articolul 32 - „Dreptul la învăţătură"
este necesar să includă următoarele modificări şi completări:
a) alin.3 să fie eliminat şi actualul text să
fie înlocuit astfel: „Pentru învăţămîntul general obligatoriu statul asigură
existenţa şcolii în fiecare sat."
b) „Prin Bugetul de Stat se asigură, anual, cel
puţin 6% din Produsul Intern Brut pentru învăţămînt."
5) Articolul 34 - „Dreptul la ocrotirea
sănătăţii" să fie completat cu:
a) alin.4 „În România, românii beneficiază de
gratuitate în domeniul ocrotirii societăţii."
b) alin.5 „Prin Bugetul de Stat se asigură,
anual, cel puţin 10% din produsul intern brut pentru sănătate."
16) Articolul 35 - „Dreptul la mediu
sănătos" să fie completat cu alin.4: „Este interzisă folosirea cianurii în
minerit sau exploatarea gazelor de şist prin fracturare hidraulică" şi
alin.5: „statul este obligat să asigure un mediu înconjurător sănătos şi
echilibrat ecologic."
17) Articolul 37 - „Dreptul de a fi ales"
să fie completat cu:
a) alin.3: „Candidaţii pentru alegerile
parlamentare, europarlamentare şi locale sînt înscrişi pe listele de partid. Se
pot înscrie la alegeri şi candidaţi independenţi."
b) alin.4: „Alegerea primarilor şi
preşedinţilor de Consilii Judeţene se desfăşoară în două tururi de scrutin,
dacă nici un candidat nu a obţinut majoritatea simplă din primul tur de
scrutin."
18) Articolul 40 - „Dreptul de asociere"
să fie modificat şi completat la alin.4: „Asociaţiile şi organizaţiile cu
caracter secret sînt interzise."
19) Articolul 41 - „Munca şi protecţia socială
a muncii" să fie completat cu două noi aliniate:
a) alin.6: „Statul asigură locuri de muncă
pentru toţi cetăţenii majori şi apţi de muncă."
b) alin.7: „Autorităţile centrale şi locale, cu
sprijinul Parlamentului şi Guvernului, sînt obligate să întocmească şi să
îndeplinească programe anuale pentru asigurarea locurilor de muncă, inclusiv
pentru revenirea în România a românilor alungaţi de regimurile
post-decembriste."
20) Articolul 44 - „Dreptul de proprietate
privată" să fie modificat şi completat astfel:
a) alin.2 să cuprindă numai următorul text:
„Proprietatea privată este garantată şi ocrotită în mod egal de lege,
indiferent de titular."
b) alin.3 să fie completat astfel: „Lucrările
executate de firme private, titulare ale licenţelor de exploatare a bogăţiilor
naturale, nu pot fi asimilate sau declarate de utilitate publică."
c) alin.10: „Este interzisă vînzarea pămîntului
românesc la persoane fizice sau juridice străine. Cetăţenii români care vînd
terenuri la străini sînt condamnaţi la închisoare şi li se confiscă întreaga
avere."
21) Articolul 47 - „Nivelul de trai" să
fie completat cu:
- alin.3: „Parlamentul, Preşedintele şi
Guvernul României au obligaţia să asigure românilor salarii, pensii şi ajutoare
sociale cel puţin la nivelul mediu al acestora din ţările Uniunii
Europene."
22) Articolul 48 - „Familia" să fie
completat cu:
- alin.4: „Sînt interzise căsătoriile între
persoane de acelaşi sex."
- alin.5: „Statul este obligat să încurajeze şi
să susţină financiar creşterea demografică a populaţiei."
23) Articolul 49 - „Protecţia copiilor şi
tinerilor" să fie completat cu:
- alin.6: „Sînt interzise adopţiile
internaţionale vizînd copiii de români."
24) Articolul 54 - „Fidelitatea faţă de
ţară" să fie completat cu:
- alin.3: „Încălcarea jurămîntului se
sancţionează cu încetarea mandatului sau demiterea din funcţie, după caz."
25) Articolul 55 - „Apărarea ţării" să fie
completat cu:
- alin.4: „Prin Bugetul de Stat se asigură
anual cel puţin 4% din Produsul Intern Brut pentru apărarea ţării."
26) Articolul 62 - „Alegerea Camerelor" să
fie modificat prin eliminarea alin.(2): „Organizaţiile cetăţenilor, aparţinînd
minorităţilor naţionale, care nu întrunesc în alegeri numărul de voturi pentru
a fi reprezentate în Parlament, au dreptul la cîte un loc de deputat, în
condiţiile legii electorale. Cetăţenii unei minorităţi naţionale pot fi reprezentaţi
numai de o singură organizaţie." În nici o ţară din Europa nu există
asemenea prevederi constituţionale, iar experienţa din ultimii 22 de ani nu a
fost benefică pentru viaţa politică şi democraţia din România.
27) Articolul 70 - „Mandatul deputaţilor şi al
senatorilor" să fie completat cu:
- alin.3: „Mandatul de senator sau de deputat
încetează în cazul migraţiei politice, de la data acesteia."
- alin.4: „Se suspendă mandatul de senator sau
de deputat pentru cei implicaţi în acte de corupţie, pînă la adoptarea unei
hotărîri judecătoreşti irevocabile. În caz de achitare îşi continuă mandatul şi
vor fi despăgubiţi."
28) Articolul 71 - „Incompatibilităţi" să
fie completat la:
- alin.1: „Nimeni nu poate fi, în acelaşi timp,
deputat, senator, ministru sau europarlamentar."
29) Articolul 72 - „Imunitatea
parlamentară" să fie modificat astfel:
a) alin.1: „Deputaţii şi senatorii nu pot fi
traşi la răspundere juridică pentru opiniile politice exprimate în exercitarea
mandatului."
b) alin.2 - se elimină şi astfel dispar
imunităţile pentru parlamentari.
c) alin.3 - se elimină şi astfel dispar
imunităţile pentru parlamentari.
30) Articolul 76 - „Adoptarea legilor şi a
hotărîrilor" să fie completat cu
- alin.4: „Parlamentul poate hotărî să ceară
Poporului Român să-şi exprime, prin referendum, voinţa cu privire la probleme
de interes naţional."
31) Articolul 80 - „Rolul Preşedintelui"
să fie modificat la:
- alin.2: „Preşedintele României asigură
respectarea Constituţiei şi buna funcţionare a autorităţilor publice. În acest
scop, Preşedintele exercită funcţia de mediere între puterile statului, precum
şi între stat şi societate. „
32) Articol 82 - „Validarea mandatului şi
depunerea jurămîntului" să fie
modificat la alin.2 astfel: „Candidatul a cărei alegere a fost validată depune
în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului următorul jurămînt: „Jur să acţionez
pentru propăşirea şi fericirea poporului român, să respect Constituţia şi
legile ţării, să apăr democraţia, drepturile şi libertăţile fundamentale ale
cetăţenilor, suveranitatea naţională, independenţa, unitatea şi integritatea
teritorială a României. Asa să-mi ajute Dumnezeu !"
33) Articolul 83 - „Durata mandatului" să
fie modificat la:
- alin.1: „Mandatul Preşedintelui României este
de 4 ani şi se exercită de la data depunerii jurămîntului. „
34) Articolul 84 - „Incompatibilităţi şi
imunităţi" să fie modificat titlul prin eliminarea imunităţilor pentru
Preşedintele României, înscrise la alin.2.
35) Articolul 96 - „Punerea sub acuzare"
să fie modificat astfel:
- alin.1: „Camera Deputaţilor şi Senatul, în
sedinţă comună, cu votul a cel puţin jumătate din numărul deputaţilor şi al
senatorilor pot hotărî punerea sub acuzare a Preşedintelui României pentru
înaltă trădare."
- alin.2: „Propunerea de punere sub acuzare
poate fi iniţiată de unul sau mai multe grupuri parlamentare din Camera
Deputaţilor şi Senat şi se aduce, neîntîrziat, la cunostinţa Preşedintelui
României pentru a da explicaţii cu privire la faptele ce i se impută."
36) Articolul 105 - „Incompatibilităţi" să
fie modificat la alin.1 prin eliminarea excepţiei referitoare la deputaţi sau
senatori care să fie, în acelaşi timp, miniştri prin încălcarea principiului
constituţional al separaţiei puterilor în stat.
37) Articolul 107 - „Primul-ministru" este
necesar să fie completat cu
- alin.5: „Primul-ministru este obligat să
prezinte Parlamentului proiectul Legii Bugetului de Stat cu excedent bugetar şi
să încheie anul calendaristic fără deficit bugetar". Această modificare
este impusă de noile exigenţe ale Uniunii Europene, după criza financiară
internaţională.
38) Articolul 108 - „Actele Guvernului" să
fie completat cu
- alin.5: „Anual, Guvernul poate emite, cel
mult, 5 ordonanţe de urgenţă."
39) Articolul 109 - „Răspunderea membrilor
Guvernului" să fie modificat la alin.2 prin eliminarea textului actual şi
înlocuirea lui cu altul în următoarea formulare:
- alin.2: „În cazul unor fapte penale săvîrşite
de membri ai Guvernului cercetarea penală se efectuează de Parchetul de pe
lîngă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau de către Direcţia Naţională
Anticorupţie. Competenţa de judecată aparţine Înaltei Curţi de Casaţie şi
Justiţie."
40) Articolul 114 - „Angajarea răspunderii
Guvernului" să fie modificat în sensul eliminării oricărei posibilităţi
vizînd adoptarea de legi prin această procedură, fără dezbateri şi fără vot în
Parlament. Pe cale de consecinţă, se elimină şi alin.4, urmînd ca textul
acestui articol să cuprindă doar 3 aliniate, respectiv:
a) alin.1: „Guvernul îşi poate angaja
răspunderea în faţa Camerei Deputaţilor şi a Senatului, în sedinţă comună,
asupra unui program sau a unei declaraţii de politică generală."
b) alin.2: „Guvernul este demis dacă o moţiune
de cenzură, depusă, în termen de 3 zile de la prezentarea programului sau a
declaraţiei de politică generală, a fost votată în condiţiile art.113."
c) alin.3: „Dacă Guvernul nu a fost demis
potrivit alin.2 aplicarea programului sau a declaraţiei de politică generală
devine obligatorie pentru Guvern."
41) Articolul 117 - „Înfiinţarea" este
necesar să fie modificat prin eliminarea alin.3: „Autorităţi administrative
autonome se pot înfiinţa prin lege organică."
42) Articolul 118 - „Forţele armate"
trebuie modificat prin eliminarea alin.4: „Organizarea de activităţi militare
sau paramilitare în afara unei autorităţi statale este interzisă."
43) Articolul 120 - „Principii de bază"
ale administraţiei publice locale este obligatoriu să fie modificat prin
eliminarea alin.2: „În unităţile administrativ teritoriale în care cetăţenii
aparţinînd unei minorităţi naţionale au o pondere semnificativă, se asigură
folosirea limbii minorităţilor naţionale respective în scris şi oral, în
relaţiile cu autorităţile administraţiei publice locale şi cu serviciile
publice deconcentrate, în condiţiile prevăzute de legea organică." Eliminarea
acestui aliniat este impusă de prevederile art.13 - „Limba oficială" în
România este limba română, precum şi de înlăturarea discriminărilor dintre
cetăţenii români pe criterii etnice. Experienţa negativă pe această temă, din
ultimii 22 de ani, a tulburat permanent liniştea românilor, mai ales a celor
din Ardeal.
44) Articolul 123 - „Prefectul" se impune
a fi modificat la alin.5, astfel: „Prefectul este obligat să atace, în faţa
instanţei de contencios administrativ, orice act ilegal al Consiliului
judeţean, al celui local sau al primarului. Actul atacat este suspendat de
drept."
45) Articolul 128 - „Folosirea limbii materne
şi a interpretului în justiţie" să fie modificat prin eliminarea alin.2 si
alin.3 care prevăd următoarele: „Cetăţenii români aparţinînd minorităţilor
naţionale au dreptul să se exprime în limba maternă în faţa instanţelor de
judecată, în condiţiile legii organice. Modalităţile de exercitare a dreptului
prevăzut la aliniatul (2), inclusiv prin folosirea de interpreţi sau traduceri,
se vor stabili astfel încît să nu împiedice buna administrare a justiţiei şi să
nu implice cheltuieli suplimentare pentru cei interesaţi". Se ştie că, în
România limba oficială este limba română pe care au dreptul şi obligaţia să o
cunoască şi să o vorbească toţi cetăţenii români, inclusiv în faţa instanţelor
de judecată.
46) Articolul 131 - „Rolul Ministerul
Public" să fie modificat şi completat cu
- alin.4: „Procurorii sînt obligaţi să se
autosesizeze în cazul faptelor penale săvîrşite de Preşedintele României,
Primul-ministru, miniştri, parlamentari, secretari de stat, prefecţi şi
subprefecţi, preşedinţi şi vicepreşedinţi de Consilii judeţene, primari şi
viceprimari, conducători ai instituţiilor centrale şi locale, inclusiv pentru
infracţiunile semnalate în presă."
47) Articolul 133 - „Rolul şi structura"
Consiliului Superior al Magistraturii se impune a fi modificat prin eliminarea
alin.6: „Preşedintele României prezidează lucrările Consiliului Superior al
Magistraturii la care participă." Astfel, se asigură separaţia puterilor
în stat.
48) Articolul 135 - „Economia" să fie
modificat şi completat astfel:
- alin.1 „Economia României este economie de
piaţă, bazată pe libera iniţiativă şi sprijinul Băncii Naţionale."
- alin.2: „Statul este obligat să asigure":
a) locuri de muncă şi lichidarea şomajului;
b) crearea cadrului favorabil pentru
valorificarea în interes naţonal a tuturor factorilor de producţie;
c) protejarea intereselor naţionale în
activitatea economică, financiară şi valutară;
d) exploatarea resurselor naturale de către
firme cu capital majoritar românesc, în concordanţă cu interesul naţional;
e) creşterea continuă a nivelului de trai al
tuturor românilor;
f) ocrotirea mediului înconjurător şi
menţinerea echilibrului ecologic;
g) stimularea cercetării ştiinţifice şi
tehnologice naţionale;
h) refacerea sistemului bancar românesc."
49) Articolul 136 - „Proprietatea" se
impune a fi completat cu:
a) - alin.6: „Resursele naturale aparţin
poporului român, constituie monopol de stat, iar exploatarea lor se face de
către firme cu capital majoritar românesc, în concordanţă cu interesul
naţional."
b) - alin.7: „Este interzisă vînzarea
bogăţiilor de interes public ale subsolului şi a resurselor naturale ale zonei
economice şi ale platoului continental sub nivelul preţului practicat pe
piaţă."
c) - alin.8: „Teritoriul României este
inalienabil şi este interzis străinilor să cumpere şi să deţină în proprietate
pămînt românesc."
d) - alin.9: „Este interzisă exproprierea
proprietăţilor românilor, cu excepţia unor investiţii de interes public
realizate de Statul Român şi în interes naţional."
50) Articolul 138 - „Bugetul public
naţional" este necesar să fie completat la alin.2 astfel: „Guvernul
elaborează anual proiectul Bugetului de Stat, cu excedent bugetar, şi pe cel al
asigurărilor sociale de stat, pe care le supune, separat, aprobării
Parlamentului."
De asemenea, este necesar să fi adăugat alin.6
cu următorul text: „Datoria publică nu poate depăşi 20% din produsul intern
brut."
51) Articolul 146 - „Atribuţii" ale Curţii
Constituţionale să fie modificat şi completat la următoarele litere:
a) se pronunţă asupra constituţionalităţii
tuturor legilor, înainte de promulgarea acestora;
b) se pronunţă asupra constituţionalităţii
tuturor tratatelor sau altor acorduri internaţionale;
c) se pronunţă asupra constituţionalităţii
regulamentelor Parlamentului;
f) veghează la respectarea cadrului legal
pentru alegerea Preşedintelui României şi a Parlamentului şi confirmă
rezultatele alegerilor;
i) veghează la respectarea cadrului legal
pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional şi confirmă
rezultatele acestuia.
52) Articolul 148 - „Integrarea în Uniunea
Europeană" trebuie modificat prin eliminarea alin.(1) care a rămas fără
obiect după aderarea României la Uniunea Europeană.
De asemenea, este necesar ca acest articol să
fie completat cu alin.6: „Ratificarea actelor de revizuire a tratatelor
constitutive ale Uniunii Europene se face prin referendum naţional."
53) Articolul 152 - „Limitele revizuirii"
se impune a fi completat cu
- alin.4: „Prevederile acestui articol nu pot
fi modificate decît cu ocazia adoptării unei noi Constituţii."
54) Articolul 155 - „Dispoziţii
tranzitorii" trebuie modificat prin eliminarea alin.(1) care contravine
Constituţiei revizuite.
În opinia mea, cel puţin aceste propuneri de
modificare şi completare a Constituţiei României este necesar să fie înaintate
şi să intre în lucru la Comisia comună a Camerei Deputaţilor şi Senatului
pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a Constituţiei României.
În ziua de 21 mai a.c., în mare viteză, Camera
Deputaţilor a respins, la pachet, proiectul de lege privind revizuirea
Constituţiei României, iniţiat în anul 2011, de preşedintele Băsescu, la
propunerea Guvernului Boc, adoptată printr-o hotărîre în şedinţa din 21 aprilie
2010. S-a ajuns la această stratagemă, în urma poruncilor primite de la
Bruxelles, cu scopul de a grăbi re-revizuirea Constituţiei României pînă la
sfîrşitul acestui an pentru a facilita dezmembrarea teritorială a ţării noastre,
prin aşa-zisa regionalizare, dar mai ales pentru a face posibilă exproprierea
românilor din toate judeţele, în baza modificărilor şi completărilor la Legea
nr.85/2003, Legea minelor. În baza propunerii legislative a P.S.D. si P.D.L.,
votată de către toţi senatorii în sedinţa din 27 octombrie 2009 şi care
asteaptă votul final în Camera Deputaţilor, titularii licenţelor de exploatare
a substanţelor minerale utile vor avea dreptul, începînd cu acest an, să-i
exproprieze pe toţi românii care se află pe suprafeţele atribuite, cu multă
generozitate şi nu numai, de către Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale
(A.N.R.M.) aflată în subordinea Guvernului.
În perioada post-decembristă au fost date de
către A.N.R.M. mii şi mii de licenţe de exploatare a bogăţiilor naturale, care
„acoperă" cea mai mare parte din suprafaţa României. Pe cale de
consecinţă, graba re-revizuirii Constituţiei României, corelată cu modificarea
şi completarea Legii minelor şi proiectul „Israel în România", vizează
exproprierea şi alungarea românilor din ţara lor moştenită de la geto-daci şi
apărată de mii de ani de către eroii Neamului Românesc.
Dr. GHEORGHE FUNAR
Secretar general al P.R.M.
Preşedintele Filialei P.R.M. Cluj
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu