La comanda stăpînilor străini ai României, care au pus la
cale şi desfăşoară Holocaustul împotriva românilor, toate guvernele post-decembriste,
împreună cu preşedinţii Ion Iliescu, Emil Constantinescu şi Traian Băsescu, au
înfăptuit tranziţia de la socialism înapoi la capitalism, marea privatizare,
înrobirea la băncile străine şi lungul şir al reformelor neterminate. La vremea
respectivă, toate aceste obiective pregătite în străinătate şi aplicate
împotriva Poporului Român au fost prezentate de slugile şi popîndăii politici
ca fiind prioritare şi binefăcătoare, uitînd să se precizeze că numai pentru
iniţiatorii lor. Guvernele post-decembriste
nu au ţinut seama de Interesul Naţional, de munca, demnitatea şi viitorul
Poporului Român. Timp de 23 de ani, nici un preşedinte al României şi nici un
guvern nu au prezentat în Parlament bilanţul tranziţiei, al privatizărilor, al
îndatorărilor la băncile străine, al reformelor şi al retrocedărilor. De ce?
Pentru că în nici un domeniu din cele enumerate nu
s-au înregistrat efecte benefice asupra dezvoltării economico-sociale a
României şi nivelului de trai al cetăţenilor români. Cu toate acestea, în urma
fraudării alegerilor, aceleaşi partide politice au făcut şi fac cu schimbul la
guvernarea României, împotriva Poporului
Român şi a viitorului acestuia în Grădina Maicii Domnului, în Dacia Edenică. După
dezastrele pe toate planurile şi
jafurile uriaşe din ultimii 23 de ani, Guvernul Ponta II se grăbeşte să
pună la cale marea şi ultima retrocedare, ştiind că după regionalizarea şi
dezmembrarea teritorială a României nu va mai avea cine şi de ce să verifice
actele false, nici actele de corupţie care au stat la baza restituirilor în
natură şi a despăgubirilor băneşti. Ascultînd orbeşte ordinele komisarilor
străini, premierul Victor Ponta i-a informat pe cetăţenii români şi partidele
politice că va angaja răspunderea Guvernului, în 19 martie a.c., pe un proiect
de lege privind unele măsuri pentru finalizarea procesului de restituire în
natură, sau în echivalent, a imobilelor preluate abuziv în perioada regimului
comunist în România. În şedinţa de Guvern din 13 martie a.c., s-a hotărît, fără
explicaţii, să se amîne pe 26 martie a.c. angajarea răspunderii Executivului pe
legea marilor retrocedări. Motivaţia amînării ţine de calendarul unei eventuale
sesizări a Curţii Constituţionale şi de obligarea acesteia să adopte o decizie,
într-un timp foarte scurt, de cîteva zile, sub pretextul încadrării în termenul
stabilit arbitrar de C.E.D.O. Abia acum, în martie 2013, află Poporul Român că,
în ziua de 13 octombrie 2010,
a pronunţat C.E.D.O. o hotărîre împotriva României şi a
obligat Statul Român să adopte, în termen
de 18 luni, un act normativ prin care să fie reglementat un mecanism juridic
care să permită rezolvarea faptică a cererilor şi dosarelor solicitanţilor,
care aşteaptă de mulţi ani finalizarea lor. Guvernele Boc I-V nu au respectat
hotărîrea C.E.D.O., nu au pregătit un proiect de lege şi, pe cale de
consecinţă, au cerut o amînare a aplicării hotărîrii respective. C.E.D.O. a prelungit
termenul de aplicare a hotărîrii sale pînă pe 12 aprilie 2013. În 28 de luni,
Guvernele Boc I-V, Ungureanu şi Ponta I - II puteau şi trebuiau, printr-o
Ordonanţă de Urgenţă sau un proiect de lege, să modifice şi să completeze
bogata legislaţie existentă în materia retrocedărilor, astfel încît să respecte
şi termenul stabilit de C.E.D.O., pentru luna aprilie 2013. De asemenea,
Guvernul României putea solicita la
C.E.D.O. şi să obţină încă o prelungire a termenului cu cel
puţin 12 luni, pentru a putea dezbate şi adopta în Parlament o lege
corespunzătoare. Toate aceste posibilităţi nu au fost, în mod deliberat,
folosite de Regimul Băsescu-Boc-Ungureanu-Ponta, respectiv de P.S.D., P.D.L.,
P.N.L., P.C., U.N.P.R. şi U.D.M.R., cu scopul de a nu se dezbate în Parlament
şi a nu afla Poporul Român ce i se pregăteşte, care sînt consecinţele şi
adevăratele scopuri ale celei mai mari şi mai rapide retrocedări din Istoria
României, bazată, în cea mai mare parte, pe acte false. Se ştie că România este singura ţară dintre cele foste socialiste unde s-a recurs prin
numeroase acte normative (Legea nr. 18/1991, Legea nr. 169/1997, O.U.G.nr. 83/1999,
O.U.G. nr. 94/2000, Legea nr. 1/2000, Legea nr. 10/2001, Legea nr. 247/2005
ş.a.) la retrocedarea în natură a imobilelor care au fost preluate abuziv de
regimul comunist. În celelalte ţări din lagărul socialist au fost adoptate legi
şi au fost acordate numai compensaţii băneşti pentru foştii proprietari ai
imobilelor naţionalizate. Operaţiunea de despăgubire, pînă la o anumită sumă
maximă, s-a încheiat demult în fostele ţări socialiste. Numai în România,
operaţiunile de restituire în natură şi de despăgubiri continuă de circa 20 de
ani. Se pare că există nesoluţionate aproape 1.000.000 de cereri de restituire
a proprietăţilor, din care 612.000 vizează retrocedări pentru terenuri agricole
şi păduri. La
Autoritatea Naţională pentru Restituirea Proprietăţilor
(A.N.R.P.) sînt înregistrate cereri pentru despăgubiri, în sumă totală de 8-9
miliarde euro, valoare pe care Guvernul Ponta II a înscris-o în Bugetul de Stat
pe anul 2013.
La comanda stăpînilor străini ai României, de după
decembrie 1989, Guvernul Ponta II aplică Parlamentului şi Poporului Român
politica faptului împlinit, prin recurgerea la procedura angajării răspunderii
pe proiectul de lege privind măsurile pentru finalizarea procesului de
restituire a imobilelor preluate abuziv, în perioada regimului comunist în
România. Aşadar, proiectul de lege privind cea mai mare şi rapidă retrocedare
sau restituire, în natură sau prin echivalent, din Istoria României şi cu
consecinţe catastrofale pentru integritatea teritorială a ţării noastre, pentru
prezentul şi viitorul Poporului Român nu se dezbate în Parlament şi nici nu se
votează! Este un diktat extern, impus Parlamentului României şi împotriva
Poporului Român, prin care Guvernul Ponta II se obligă să dea din proprietatea
Statului Român mai multe zeci de mii de clădiri şi peste 2 milioane de hectare
terenuri agricole şi păduri către: bisericile ungureşti, care aparţin Statului
ungar; Statusul romano-catolic; alte persoane juridice maghiare şi persoane
fizice aparţinînd minorităţii ungare din România. Drept urmare, în maximum 2
ani, Ungaria va dobîndi peste 50% din proprietăţile din Ardeal! Este cunoscut
că în Ungaria nu s-au restituit în natură clădirile şi terenurile confiscate de
regimul comunist, în acea ţară fiind interzisă vînzarea pămîntului la străini. Prin
Legea Ponta, Ungaria va continua (prin bisericile maghiare) să dobîndească pe
bază de acte false numeroase clădiri în Ardeal, precum şi suprafeţe uriaşe de
terenuri agricole, iar din anul 2014 ungurii vor putea cumpăra mari suprafeţe
din Sfîntul Pămînt Românesc, din Vatra Strămoşească. Autorităţile Statului
Român ştiu că marea majoritate a cererilor de revendicare în natură depuse de
persoanele juridice şi persoanele fizice maghiare au la bază acte false, sau
documente falsificate. Cu toate acestea, Regimurile Iliescu, Constantinescu şi
Băsescu, inclusiv Guvernul Ponta II nu au obligat, prin acte normative,
Parchetul şi Direcţia Naţională Anticorupţie (D.N.A.) să verifice toate
dosarele de retrocedare şi să insiste asupra reconstituirii cărţilor funciare
şi a actelor de donaţie pe care îşi întemeiază cererile de revendicare
bisericile ungureştri şi minoritarii unguri din România. Încă nu este tîrziu ca
Guvernul Ponta II să stabilească, prin O.U.G., că sînt pedepsiţi cu închisoare
de la 15 la 20 de ani toţi cei care au depus cereri de restituire în natură sau
prin echivalent, bazate pe acte false sau falsificate. Se ştie că, recent,
Ungaria a confiscat averea de peste 3 miliarde euro a Fundaţiei Gojdu, a
Bisericii Ortodoxe Române. Ca urmare, Guvernul Ponta II are posibilitatea şi
trebuie să înscrie în capitolul VIII „Dispoziţii tranzitorii şi finale"
din proiectul de lege pregătit pentru angajarea răspunderii în Parlament, un
articol distinct care să precizeze că acest act normativ se aplică în cazul cererilor
de retrocedare ale bisericilor maghiare, Statusului romano-catolic şi altor
persoane juridice şi fizice maghiare, numai după ce au fost restituite
Fundaţiei Gojdu toate imobilele din Ungaria şi celelalte valori din
proprietatea fundaţiei care aparţine Bisericii Ortodoxe Române. Proiectul de
lege privind finalizarea retrocedărilor pe care Guvernul Ponta II îşi angajează
răspunderea în Parlament, pe 26 martie a.c., prevede în esenţă următoarele:
- La nivelul fiecărei unităţi
administrativ-teritoriale se constituie, în cel mult 30 de zile, prin ordin al
prefectului, Comisia locală pentru inventarierea terenurilor disponibile în
vederea retrocedării.
- În maximum 180 de zile, Comisia locală întocmeşte
situaţia terenurilor agricole şi forestiere din domeniul public sau privat al
Statului Român şi al localităţii respective.
- Institutele, staţiunile de cercetare şi instituţiile
publice care administrează un teren proprietate publică sau privată a Statului
Român sînt informate în legătură cu obligaţia de a preda terenurile necesare
finalizării procesului de retrocedare. Termenul de predare a
terenurilor este de 30 de zile de la Hotărîrea de Guvern în care au fost înscrise
acele terenuri.
- În situaţia în care restituirea terenurilor
agricole pe vechile amplasamente nu este posibilă, fostului proprietar sau
moştenitorilor acestuia i se atribuie teren pe raza localităţii respective sau
a judeţului.
- În cazul în care restituirea terenurilor
forestiere nu este posibilă pe vechile amplasamente, reconstituirea dreptului
de proprietate se face pe alte amplasamente de pe raza unităţilor
administrativ-teritoriale din judeţ, inclusiv din pădurile Statului Român avute
în proprietate înainte de anul 1948.
- Pentru restituirea în natură a imobilelor se
înfiinţează Comisia Naţională pentru Compensarea Imobilelor, în subordinea
Cancelariei primului-ministru. Pentru a evita posibile fraude sau tentative de
corupţie, membrii acestei comisii şi ai secretariatului beneficiază de
indemnizaţie de şedinţă, reprezentînd 20 de clase de salarizare succesive
suplimentare, aplicate la salariul sau indemnizaţia de bază. Ca să îi poată
plăti bine pe aceşti funcţionari publici pentru a nu recurge la acte de
corupţie, Guvernul Ponta II a anunţat că dă afară 1.000 de angajaţi de la Direcţiile Sanitare
Judeţene.
- Cererile de retocedare care nu pot fi soluţionate
prin restituire în natură la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale se
soluţionează prin compensare cu imobile din Fondul naţional al terenurilor
agricole, forestiere şi al altor imobile destinate compensării.
- Se încurajează restituirea în natură a imobilelor pe
raza judeţului sau pe teritoriul României (prin procedura licitaţiilor
naţionale de imobile) şi se descurajează despăgubirile valorice, anunţîndu-se
pentru acestea un termen de 7-10 ani.
- Constituie contravenţii refuzul de a preda clădirile
şi terenurile necesare finalizării procesului de restituire în natură, precum
şi nerespectarea termenelor prevăzute de lege. Contravenţiile se sancţionează
cu amendă de la 10.000 lei la 500.000 lei. Este cea mai mare amendă din
România!
Dintre consecinţele catastrofale ale viitoarei legi
privind finalizarea procesului de restituire a imobilelor preluate abuziv în
perioada regimului comunist din România amintim următoarele:
1. Se facilitează dezmembrarea teritorială a României,
începînd cu autonomia teritorială a Ardealului şi alipirea la Ungaria.
2. Se lărgeşte baza juridică şi se creează condiţiile
pentru aplicarea proiectului „Israel
în România".
3. Se pregăteşte vînzarea masivă a terenurilor
agricole şi forestiere din România către străini, pentru a se vinde (pe bucăţi)
ţara.
4. Se asigură condiţiile pentru exproprierea şi
naţionalizarea proprietăţilor românilor de către titularii licenţelor de
exploatare a bogăţiilor naturale, în urma votării (în curînd) în Camera
Deputaţilor a modificărilor şi completărilor la Legea minelor, Legea nr.
85/2003. Această propunere legislativă a P.S.D. şi P.D.L. a fost votată în
Senatul României, în ziua de 27 octombrie 2009, fără nici un vot împotrivă.
Prin Legea lui Ponta (a marii retrocedări), clădirile şi terenurile Statului
Român trec în proprietatea privată a persoanelor fizice şi juridice care apoi
vor fi expropriate, inclusiv de către firmele care au început explorările în
vederea exploatării gazelor de şist. În prezent, titularii licenţelor de
exploatare a resurselor minerale utile nu dispun de cadrul legal pentru
exproprierea Statului Român şi, în această situaţie, Guvernul Ponta II trece
imobilele din domeniul public şi privat al Statului în proprietatea persoanelor
fizice şi juridice care apoi vor fi expropriate.
5. Statul Român devine din proprietar un chiriaş în
România şi Poporul Român va suporta majorarea continuă a impozitelor, taxelor
şi preţurilor pentru ca Guvernul să poată plăti anual sute de milioane de euro,
reprezentînd chirii către noii proprietari rezultaţi din marea retrocedare.
Guvernul Ponta II şi stăpînii săi din străinătate vor să transforme Statul
Român din proprietar în chiriaş! În nici o ţară din Europa şi nici de pe alte
continente nu există un precedent atît de periculos, nici măcar în fostele
state coloniale din Africa. Premierul Ponta nu
are curajul să informeze Parlamentul şi Poporul Român în legătură cu chiriile
care s-au plătit anual proprietarilor imobilelor restituite şi în care
funcţionează instituţii ale Statului Român. Acelaşi premier, Victor Ponta,
încălcînd principiul transparenţei, nu informează Poporul Român în legătură cu
sutele de milioane de euro ce vor trebui plătite anual de contribuabilii români
pentru chirii aferente imobilelor care vor fi retrocedate în anii 2013 şi 2014.
6. Noii proprietari (la fel ca şi în anii trecuţi) vor
schimba destinaţia multor clădiri şi multe instituţii ale Statului Român vor fi
scoase în stradă.
7. Un număr uriaş dintre actualii proprietari sau
chiriaşi din imobilele ce vor fi restituite în natură vor fi evacuaţi de noii
(foştii) proprietari, care vor dobîndi acele clădiri, în urma licitaţiilor
naţionale de imobile, reglementate de noua Lege Ponta.
8. Se va trece la tăierea masivă şi jefuirea
pădurilor, urmînd ca în 2-4 ani să scadă suprafaţa împădurită din România spre
20% şi să crească enorm pericolul inundaţiilor.
9. Vor fi lichidate fizic şi desfiinţate toate
staţiunile şi institutele de cercetare în domeniul agricol, zootehnic, pomicol,
viticol şi forestier. România va ajunge singura ţară
din lume care nu va avea staţiuni şi instituţii de cercetare în agricultură şi
silvicultură, mai ales în aceşti ani, cînd a fost declanşată criza alimentară
la nivel mondial. Avînd în vedere consecinţele catastrofale ale acestui proiect
de lege, este necesar ca Guvernul Ponta II să renunţe la angajarea răspunderii
şi să-l supună dezbaterii în Parlament, după procedura clasică şi
constituţională. Pe o lege atît de importantă şi cu consecinţe atît de
periculoase pentru integritatea României şi pentru Poporul Român, numai un
Guvern iresponsabil, trădător de Neam şi ţară
îşi angajează răspunderea şi blochează dezbaterea în Parlament, precum şi un
referendum naţional!
Dr. GHEORGHE FUNAR
Secretar general al P.R.M.
Preşedintele Filialei P.R.M. Cluj
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu