Pentru că e femeie. Pentru că e tînără. Pentru că e blondă. Pentru că e
prezentabilă. Pentru că e bogată. Pentru că are relaţii „influente“. Şi
pentru că toate aceste „atribute“ şi le-a etalat cu prea multă
ostentaţie, cu prea multă siguranţă de sine, cu prea multă aroganţă, zic
unii. Politica dîmboviţeană nu este pregătită pentru un lider-femeie cu
astfel de calităţi, care i se pot întoarce împotrivă la prima ieşire în
public. Asta nu înseamnă ca femeile nu au jucat un rol crucial în
istoria noastră. Bun sau rău. Dar din „umbra“ bărbatului, cu discreţie,
cu eleganţă sau uneltind machiavelic, după caz, fără să dea piept direct
cu electoratul, chiar din propriul partid. Un
post de televiziune susţinea că voturile, deloc de neglijat, obţinute
de Elena Udrea sînt rezultatul intensei campanii mediatice pe care şi-a
construit-o cu multă atenţie. Pardon, aici greşiţi, domnilor! Voi,
mass-media aţi făcut din Elena Udrea personajul mediatic pe care îl
percepe populaţia. Unii o îndrăgesc, alţii, nu. Specialiştii spun că şi
campania negativă foloseşte la ceva decît lipsa totală a mediatizării!
Voi nu rataţi nici o „ştire“, nici o „mişcare“, nici o declaraţie care să nu o aibă ca subiect pe Elena Udrea!
În campaniile electorale importante, candidaţii PRM sînt supuşi unui
embargou mediatic incredibil, iar Congresul PRM a fost supus unei
cenzuri de tip stalinist de cea mai joasă speţă. Oricum, mediatizarea
excesivă nu a avut mare legătură cu rezultatul Convenţiei PDL. După cum
nimeni nu s-a ostenit prea mult să analizeze moţiunile celor trei
candidaţi. Am asistat la o luptă internă de partid, la influenţarea
organizaţiilor din teritoriu cărora, teoretic, nu ştim ce li s-a promis,
de către cine şi la desemnarea delegaţilor la Convenţie după bunul plac
al „organizatorilor“. Care, în final, au fugit cu urnele, după ce, în
prealabil, au avut probleme cu programele unor calculatoare. Ciudat,
tocmai în ţara în care sute de milioane de euro se scurg din banii
publici ai instituţiilor statului în buzunarele unor firme care oferă
tot felul de „softuri". Cu cît mai sofisticate, cu atît mai greu de
controlat şi cu atît mai uşor de manipulat de persoana potrivită. Dacă
5.000 de persoane participante la o astfel de acţiune nu pot fi
numărate, legitimate şi controlate, vă daţi seama, dragi români, ce haos
şi ce fraude incredibile se manifestă la nivelul a milioane de cetăţeni
cu drept de vot cînd se desfăşoară alegeri legislative, prezidenţiale
sau vreun referendum naţional? Amuzantă a fost apariţia voturilor
declarate „nule“. Adică? Au existat delegaţi care nu au votat cu nici un
candidat, dar au profitat de excursia gratuită la Bucureşti? Sau unii,
aburiţi de mici şi bere, au pus ştampila pe alături? Asta e „crema“
PDL-ului? Nu vom afla niciodată,
dar clasa politică trebuie primenită nu numai la vîrf, ci şi în
organizaţiile de bază, unde s-au strecurat numeroşi oportunişti, gata să
facă pact cu oricine dă mai mult: bani publici, funcţii, avantaje de
orice fel.
Pe termen scurt, Elena Udrea a pierdut o bătălie, la mustaţă, cum s-ar
spune. Repet, şi pentru că este femeie. Aşa cum a pierdut, păstrînd
proporţiile, blonda Hillary Clinton în faţa afro-americanului Barack
Hussein Obama. Pe termen lung, Elena Udrea se pregăteşte pentru multe
alte bătălii, chiar războaie în toată regula. Chiar dacă unii spun că a
„ars“ prea repede nişte etape, noi credem că are timp, răbdare, energie,
ambiţie, tupeu şi resurse suficiente pentru ele. Iar la atacurile din
mass-media, nouă ni s-a părut că a devenit imună. Că toate acestea au
întărit-o. În interesul cui, oare?
RUXANDRA LUNGU,
Preşedinta Organizaţiei de Femei România Mare
ZIARUL TRICOLORUL Anul X, nr. 2704, MIERCURI 27 MARTIE 2013
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu