Un Parlament-mamut, cu o majoritate-mamut, a generat un
Guvern-mamut. Deranjant este faptul că şeful acestui Guvern ne tratează pe toţi
ca pe o liotă de netoţi. Adevărat, la vot unii s-au comportat ca atare, dar
restul, inclusiv cei care au stat acasă, la căldurică, nu avem cum să înghiţim
minciunile debitate la televizor. Parlamentul este supradimensionat, însă ni se
spune că va dispune de acelaşi buget şi în nici un caz nu vor spori
cheltuielile din cauza creşterii inutile, zicem noi, a numărului de senatori şi
deputaţi. Nu trebuie să fim nici economişti, nici contabili, nici finanţişti şi
nici măcar absolvenţi de liceu, ca să ne dăm seama, din experienţă, că anumite
cheltuieli şi privilegii ale aleşilor pot fi „ascunse“ sub alte denumiri, în
contabilitate, sau pot fi pur şi simplu făcute să dispară din acte. Cine ar
îndrăzni să controleze şi să facă publice abuzurile „zdrobitoarei“ majorităţi?
Mai ales la cuantumul imens de bani negri care circulă în România. Despre
Guvernul-mamut avem aceeaşi părere, deşi ni se spune că nu se vor mări
cheltuielile, indiferent cîte ministere noi se vor înfiinţa, indiferent de cîţi
vicepremieri (la ce e nevoie de ăştia?) ar avea ţărişoara noastră. Nu credem în
aceste afirmaţii, dar aici lucrurile capătă şi alte sensuri. O naivă, pe un post de televiziune, spunea că nu e
rău că se creează noi locuri de muncă. Alo? Balamucul? Cît de prost, cinic sau
nebun să fii ca să crezi că acele locuri de muncă din ministere vor fi
destinate unor persoane competente, profesioniste? USL are multe guri de
hrănit, după cum s-a văzut. Numai că acele guri nu sînt singure pe lume. Mai
sînt copii, fraţi, surori, nepoţi şi fini. Şi amante... Păi, ce facem, îi lăsăm
pe dinafară, le refuzăm o slujbă sigură şi bine plătită la stat, în ministere
şi agenţii guvernamentale? Alţii consideră că, avînd mai puţine atribuţii,
aceste ministere vor lucra cu eficienţă sporită. Dar, despre ce eficienţă
vorbim cînd personalul, rămas acelaşi, are aceeaşi calitate profesională
îndoielnică, aşa cum s-a văzut de 23 de ani încoace? Dar asta n-ar fi nimic,
ne-am obişnuit cu astfel de practici, vedem doar ce cumetrii odioase şi-au
făcut loc în Parlament. Aici e vorba
de Putere, de acces la gestionarea banului public. Dintr-o întorsătură de
condei, un ministru (prin intermediari, desigur) aprobă achiziţii, atribuie
licitaţii, face şi desface contracte după bunul-plac, toate pe spinarea
contribuabilului. Ministrul are un statut de invidiat. Salariul e aşa şi aşa,
dar sînt atîtea privilegii care îi rotunjesc binişor veniturile. Neştiute de
nimeni şi, mai ales, neimpozabile. De aici bătălia pe ministere, funcţii şi
sinecuri. Şi nu din alt motiv, UDMR voia o părticică de ciolan. Crede cineva că
spre binele maghiarilor, care o duc la fel de rău ca şi românii de rînd? Nicidecum!
Această formaţiune şi-a văzut de propriul interes al liderilor săi încă de la
început. Acum, se declară în Opoziţie. Dar nici prin cap nu ar trebui să-i treacă
vreunui om cu gîndire limpede că liderii UDMR vor sărăci în această perioadă. USL
va avea grijă să le aline orgoliul rănit prin multe metode la care, deocamdată,
nici nu vrem să ne gîndim...
RUXANDRA LUNGU,
Preşedinta Organizaţiei de Femei România Mare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu